Tematyka - 3/4-latki - Grupa różowa - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

KWIECIEŃ

Tematyka kompleksowa:                                                        

1. „Zdrowie - ważna sprawa”

2. „Ekologiczny kwiecień”

 

PIOSENKA

Szczotka, pasta”

Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda,

tak się zaczyna wielka przygoda. 
Myję zęby, bo wiem dobrze o tym,

kto ich nie myje, ten ma kłopoty.
Żeby zdrowe zęby mieć,

trzeba tylko chcieć!  
Szczotko, szczotko, hej szczoteczko, ooo,
zatańcz ze mną, tak w kółeczko, ooo,
w prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo,

po jedzeniu kręć się żwawo, ooo. 
Bo to bardzo ważna rzecz,

żeby zdrowe zęby mieć!

                                                  Fasolki

WIERSZ

„Co to jest ekologia?” 

Ekologia - mądre słowo,
a co znaczy? - powiedz, sowo!
Sowa chwilkę pomyślała
i odpowiedź taką dała:
to nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc krótko w paru zdaniach
o wzajemnych powiązaniach
między nimi, bo to wszystko,
to jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować
- powiedziała mądra sowa .

                                     D. Klimkiewicz       

Zadania i obszary realizowane z podstawy programowej wychowania przedszkolnego:

Zadania przedszkola:

1, 2,  3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12

Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego:

I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

1, 2, 4, 5, 6, 7, 8

II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki

w szkole:

1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11

III. Społeczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

 2, 4, 5, 7, 8, 9

IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 15, 18, 19, 20

Zadania wychowawczo - dydaktyczne z programu wychowawczo - profilaktycznego Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga. Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

Zasady bezpieczeństwa - profilaktyka

Właściwe zachowania w sytuacjach zagrożenia

Poziom III

  • Znajomość numerów telefonów alarmowych i sytuacji, gdy trzeba z nich skorzystać.
  • Umiejętność proszenia o pomoc podczas dzwonienia na numery telefonów alarmowych.

Szkodliwe produkty i środki chemiczne

Poziom III

  • Rozumienie zakazu kontaktu z niebezpiecznymi środkami chemicznymi, lekarstwami,
    produktami spożywczymi.

Zakazane zabawy

Poziom I

  • Zgłaszanie nauczycielce dolegliwości i skaleczeń.

Korzystanie ze świeżego powietrza

Poziom I

  • Codzienny (przynajmniej godzinny) pobyt na powietrzu bez względu na porę roku.
  • Nabywanie umiejętności rozgrzewania się w czasie chłodu, chronienia się przed słońcem i deszczem, zmiany w sposobie ubierania się w zależności od temperatury.

Poziom II

  • Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.
  • Nabywanie sprawności w poruszaniu się po placu zabaw pod kontrolą dorosłych.

Poziom III

  • Dobieranie odpowiedniej odzieży do warunków atmosferycznych.

„Kto jest dobrze wychowany, wszędzie mile jest widziany.”

DOŚWIADCZANIE SAMODZIELNOŚCI DNIA CODZIENNEGO

ODŻYWIANIE

Poziom III

  • Przestrzeganie zasad dotyczących zachowania się przy stole podczas spożywania posiłków.
  • Zdawanie sobie sprawy z konieczności mycia owoców i warzyw przed spożyciem.
  • Unikanie picia wody z niepewnego źródła.

Czystość osobista

Poziom II

  • Prawidłowe, samodzielne mycie zębów kontrolowane przez nauczyciela.
  • Samodzielne zmienianie bielizny na gimnastykę lub do odpoczynku.
  • Dbałość o higienę czystości rąk.
  • Dokładne wycieranie butów przed wejściem i właściwe ustawianie butów na półce.

HIGIENA I NAWYKI HIGIENICZNE

Jamy ustnej

Poziom III

  • Przestrzeganie zasad mycia zębów po każdym posiłku.

Rąk i innych części ciała

Poziom I

  • Mycie rąk z przestrzeganiem kolejnych etapów tej czynności.
  • Prawidłowe wycieranie nosa.

Poziom II

  • Mycie rąk po każdym skorzystaniu z toalety.
  • Chronienie miejsc skaleczonych przed zabrudzeniem.

Ubrania

Poziom I

  • Niekorzystanie z przedmiotów osobistych należących do innych osób.

Poziom II

  • Wybieranie rodzaju ubrania stosownie do pory roku i pogody.
  • Przestrzeganie zasady odkładania zdjętej odzieży na wyznaczone miejsce.
  • Przebieranie się w strój gimnastyczny do ćwiczeń.
  • Dbanie o czystość własnego ciała, bielizny, odzieży, butów.

Miejsca pracy

Poziom II

  • Dbanie o swoje zdrowie przez przestrzeganie zasady czystości pomieszczeń.

Poziom II

  • Unikanie miejsc zakurzonych i brudnych.

ZDROWIE

Wiedza na temat zdrowia

Poziom I

  • Rozróżnianie pojęć: zdrowie i choroba.
  • Poznanie przyczyn niektórych chorób, jak grypa, przeziębienie, alergia.

Poziom II

  • Podejmowanie działań mających na celu przeciwdziałanie chorobom.
  • Rozumienie znaczenia hartowania organizmu poprzez codzienne przebywanie na powietrzu w każdej porze roku.

Zdrowe nawyki

Poziom I

  • Opanowywanie umiejętności prawidłowego siedzenia przy stoliku.
  • Zachęcanie do profilaktycznych wizyt u stomatologa.

Zdrowe i racjonalne odżywianie

Poziom I

  • Przełamywanie niechęci do niektórych potraw.
  • Opanowywanie umiejętności dokładnego gryzienia i przeżuwania.
  • Zachęcanie do spożywania urozmaiconych potraw.

Poziom II

  • Znajomość zasad racjonalnego odżywiania (piramida żywienia).

Kompetencje kluczowe :

1.  Kompetencje w zakresie czytania i pisania

2.  Kompetencje językowe

3.  Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

4. Kompetencje cyfrowe

5.  Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się

6. Kompetencje obywatelskie

7. Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości

8.  Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej


Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.