Tematyka - 6-latki - Grupa złota - Filia - Przedszkole nr 34 w Płocku

 

                                                                                             

KWIECIEŃ

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

  1. W trosce o zdrowie.
  2. Eko-wiosna radosna.


Wiersz

Na zdrowie

M.Brykczyński

 

Gdy zapada ktoś na zdrowiu,

Lekarz czeka w pogotowiu.

Każdy się od niego dowie,

Jak żyć, żeby tryskać zdrowiem

I od stóp po czubek głowy

Być bez przerwy jak rydz zdrowym.

Rydz być może na to powie,

Że wybiera końskie zdrowie.

Koń pomyśli sobie chyba,

Że chce być zdrowy być jak ryba.

Za to ryba, nim ją złowię,

Może mieć żelazne zdrowie...

Dość już tu o zdrowiu mowy,

Ale żebym tak był zdrowy,

Warto zdrowie wciąż mieć w głowie,

Bo to może wyjść na zdrowie

Piosenka

„Ekodzieci”

słowa i muzyka: J.Kobyliński

Cóż to znaczy - zapytacie, 
Ze zdziwieniem kręcąc głową, 
Kiedy padnie w telewizji 
 „Ekologia” – mądre słowo. 
Ekologia to nauka, mówi  jak żyjemy  
O wzajemnych powiązaniach wszystkiego na Ziemi.  

Eko, Eko, Eko ! 2x 
To zdrowe miasto, to zdrowa rzeka. 
Eko, Eko, Eko! 2x
Zdrowe my
śli w głowie, zdrowego człowieka. 

Kwiaty, rzeki, góry, ptaki
 Oto nasze środowisko.
Każdy musi je szanować,
Żeby mieć przyrodę czystą.
Wiedzą dzieci i dorośli trzeba to pamiętać:
Także nas nie będzie, kiedy zginą lasy i zwierzęta.

Eko, Eko, Eko….


 

Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego

I.Fizyczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

1,2,4,5,6,7,8,9.

II.Emocjonalny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki

w szkole:

4,7,8,11.

III.Społeczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

1,5,6,8.

IV.Poznawczy obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

1,2,4,5,6,7,8,9,10,11,12,15,16,18,19,20.

 

Zadania przedszkola

1,3,5,7,9,10,11.

 

Kompetencje kluczowe

  1. kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
  2. kompetencje językowe;
  3. kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
  4. kompetencje cyfrowe;
  5. kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
  6. kompetencje obywatelskie;
  7. kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;
  8. kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

 

 

Zadania wychowawczo – dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”

Kultura stołu

Poziom III                                                                                                                           

  • Rozumienie znaczenia wspólnego spożywania posiłku dla nawiązywania więzi między członkami rodziny.
  • Poznawanie potraw podawanych podczas uroczystości rodzinnych i świąt religijnych.
  • Poznawanie potraw związanych z tradycją lub zwyczajami rodziny.

 

„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”

Sztuka, tradycje i zwyczaje narodowe

Poziom I

  • Obserwowanie przygotowań do oficjalnych świąt państwowych i religijnych, np. dekorowanie pomieszczeń przedszkola, wystrój ulic.

Poziom II

  • Poznawanie zwyczajów ludowych i obrzędów o zasięgu ogólnopolskim np. śmigus-dyngus.

 

„Nie wszystko trzeba rozumieć głową, wystarczy sercem.

Dajemy słowo.”

Zwyczaje, tradycje, religie

Poziom I                                     

  • Uczestniczenie w uroczystościach świeckich i religijnych w rodzinie.
  • Aktywna pomoc w przygotowywaniu uroczystości rodzinnych.
  • Interesowanie się panującymi w rodzinie zwyczajami związanymi z wybranymi świętami i uczestniczenie w przygotowaniach do nich.

Poziom II

  • Odnajdowanie podobieństw w obchodach świąt religijnych i uroczystości rodzinnych w cyklu rocznym.
  • Aktywna pomoc w przygotowywaniu uroczystości rodzinnych.

Poziom III

  • Poznawanie zwyczajów i ich historii w rodzinie.
  • Poznawanie wiary i zwyczajów dziadków.
  • Interesowanie się zwyczajami i sposobami świętowania w innych rodzinach.

 

Tradycje i zwyczaje regionalne

Poziom I

  • Towarzyszenie dorosłym w przygotowywaniu np. pisanek, kartek świątecznych charakterystycznych dla regionu. Dowiadywanie się, dlaczego je wykonujemy.

 

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.  Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA

Właściwe zachowania wobec roślin

Poziom III

  • Rozumienie, dlaczego nie wolno wkładać do ust i zjadać nieznanych roślin.

Właściwe zachowania wobec zwierząt

Poziom I

  • Przestrzeganie zakazu dotykania przypadkowo napotkanych zwierząt.

Pozom III

  • Znajomość zasad zachowania w kontaktach ze zwierzętami.

Korzystanie ze świeżego powietrza

Poziom III

  • Dobieranie odpowiedniej odzieży do warunków atmosferycznych.
  • Doskonalenie sprawności i umiejętności samodzielnego, bezpiecznego korzystania z urządzeń na podwórku przedszkolnym.
  • Przewidywanie skutków postępowania niezgodnego z zasadami bezpieczeństwa.
  • Samodzielne przeciwdziałanie marznięciu oraz przegrzaniu.

 

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.