Maj
Tematyka kompleksowa
- Kim jestem? Patriotyzm przedszkolaka.
- Ludzie wykonują różne zawody.
WIERSZ
„Mamusiu kochana”
Moja kochana mamusiu to dla Ciebie ten wierszyk,
Dla Ciebie słońce i chmury,
dla Ciebie tęcza i wietrzyk.
Mamusiu kochana będę grzeczna/grzeczny dziś od rana.
Niech słoneczko Ci zaświeci,
radość wielką sprawią dzieci.
Abyś była uśmiechnięta,
bo to Mamo Twoje święto.
Zadania wychowawczo-dydaktyczne realizowane z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego:
Z.1; Z.2; Z.7; Z.9; Z.11
I.1; I.2; I.3; I.4; I.5; I.6; I.7; I.8; I.9
II.2; II.3; II.4; II.8; II.11
III.1; III.2; III.4; III.5; III.6; III.8; III.9
IV.1; IV.2; IV.5; IV.7; IV.8; IV.9; IV.10; IV.12; IV.14; IV.15; IV.19; IV.20
Kompetencje kluczowe
K.1; K.2; K.3; K.4; K.5; K.7; K.8
Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu
wychowawczo-profilaktycznego
„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.
Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA
Zakazane zabawy
Poziom I
* Bezpieczne i ostrożne zachowanie się w zabawie.
* Zgłaszanie nauczycielce dolegliwości i skaleczeń.
* Unikanie zabawy z ogniem, zbliżania się do przedmiotów grożących oparzeniem.
Poziom II
* Reagowanie na sytuacje zagrażające bezpieczeństwu innych dzieci, np. niebezpieczne zabawy, uszkodzona zabawka grożąca skaleczeniem i zgłaszanie ich nauczycielce.
* Unikanie zabaw w miejscach niedozwolonych, np. w pobliżu jezdni, terenów wojskowych itp.
Poziom III
* Kontrolowanie i ocenianie bezpieczeństwa miejsca zabawy.
* Zdawanie sobie sprawy z zagrożeń wynikających z przebywania w pobliżu zbiorników wodnych, kąpieli w nich oraz ślizgania się na zamarzniętej powierzchni.
* Próby oceniania własnych zachowań oraz zachowań innych pod względem bezpieczeństwa.
* Dostrzeganie zagrożeń wynikających z niewłaściwej jazdy na sankach, wrotkach, łyżworolkach, rowerze, np. czepianie się pojazdów, zjeżdżanie z górek w pobliżu jezdni.
„Kiedy jesteś mały i czegoś się boisz, przytul się do przyjaciela.
On cię uspokoi.”
Wyrażanie swoich pragnień, woli (np. ja chcę, marzę, żądam, rozkazuję), próśb, poleceń w sytuacjach zabawowych i dnia codziennego.
Poziom I
* Uświadamianie zasady, że każdy powinien mieć odwagę wyrażać swoje pragnienia i wolę.
* Prowokowanie do ujawniania własnych preferencji.
Poziom II
* Nabywanie umiejętności wyrażania rozkazów, poleceń i pragnień. Rozwijanie umiejętności wyrażania próśb kierowanych do kolegi.
Poziom III
* Rozwijanie umiejętności wyrażania swoich marzeń i pragnień (moim marzeniem jest...).
* Ćwiczenia wyrażania uczuć i przeżyć podczas zabaw dramowych i pantomimy.