Tematyka - 3-latki - Grupa fioletowa - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

CZERWIEC

Tematyka kompleksowa:

I ”Ahoj wakacje"

WIERSZ:

„Lato” – M. Frączak

Przyszło do nas lato ciepłe i pachnące,

będziemy się bawić na zielonej łące.

Pogramy w piłeczkę albo w chowanego,

odwiedzimy na wsi dziadka kochanego.

Pojedziemy w góry, by szlaki zdobywać,

a potem nad morze troszeczkę popływać.

Odkryjemy miejsca dotąd nam nieznane,

dobrze, że już przyszło lato ukochane.

 

Piosenka

„Lato, lato”

M.Kluza

1. Ciepłe słońce już za nami,

Złoci lasy, pola.

A wiatr woła wszystkie dzieci,

To wakacji pora!

Spakowane są plecaki,

W drogę wyruszamy!

Dobry humor, koc i namiot

Dzisiaj zabieramy.

Ref. Lato, lato, lato z mamą i tatą.

Morze, plaża, słońce i ptaków śpiew.

Piękne lato, spacer z mamą i tatą,

W górach, w lesie, razem fajnie jest!

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego:

I:1, 2,4,5,6,7,8,9

II: 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11

III: 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,

IV: 1, 2,3,5,6,7,8,9,10,11,12,14,15,18,20

Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego

Z: 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”

Dobro, miłość, przyjaźń

Poziom III

  • Rozumienie wartości dobroci i umiejętności panowania nad sobą.
  • Dostrzeganie i rozumienie wartości koleżeństwa i przyjaźni.
  • Eliminowanie odruchów agresji i złośliwości.

„Kiedy przyjaciel Ci pomoże, od razu jesteś w lepszym humorze.”

Relacje w grupie przedszkolnej

Poziom II

  • Uświadomienie poczucia przynależności do wspólnoty dziecięcej, jaką jest grupa poprzez podejmowanie wspólnych zadań i prac.
  • Próby radzenia sobie z pominięciem lub odrzuceniem przez rówieśników w zabawie.
  • Reagowanie w sposób akceptowany społecznie, odrzucanie reakcji agresji, wycofania się, braku działania.

Poziom III

  • Powstrzymywanie się od zachowań agresywnych w stosunku do otoczenia.
  • Dyskutowanie, negocjowanie i branie pod uwagę potrzeb innych.

 

„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”

Mieszkańcy Europy

Poziom I

  • Budzenie zainteresowania życiem rówieśników w innych krajach.

Poziom II

  • Uświadomienie różnorodności językowej.
  • Zabawy i zabawki dzieci w różnych krajach.

Poziom III

  • Rozumienie odrębności narodowej ludzi, wyrażającej się w języku, symbolach, zwyczajach i warunkach życia.
  • Poznanie wybranych zwrotów powitalnych w niektórych językach.

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga. Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA

Groźne spotkania z nieznajomym

Poziom I

  • Znajomość określenia „obca osoba”.
  • Przestrzeganie zakazu wychodzenia z przedszkola z nieznaną osobą.
  • Nie przyjmowanie słodyczy i podarunków od osób nieznanych.

Poziom II

  • Zachowywanie ostrożności w mało znanym lub obcym środowisku społecznym, w kontaktach z nieznanymi osobami.
  • Nie opowiadanie o sobie i swojej rodzinie obcym osobom.
  • Nie odchodzenie z miejsca zabawy z nieznaną osobą.
  • Nie przyjmowanie podarunków od nieznajomych.

Poziom III

  • Kierowanie się zasadą ograniczonego zaufania wobec osób nieznanych.
  • Informowanie rodziców, nauczyciela o pojawieniu się osób nieznanych w środowisku dzieci, np. na placu zabaw.
  • Informowanie rodziców, nauczyciela o dziwnych zachowaniach osób dorosłych.
  • Umiejętność grzecznego odmawiania obcej osobie, kiedy np. czymś częstuje lub proponuje wspólny spacer.
  • Zaznajamianie się z zasadami obowiązującymi podczas zagubienia się w tłumie.
  • Zapamiętanie własnego nazwiska i imienia, adresu, numeru telefonu osoby bliskiej.

 

Właściwe zachowania w sytuacjach zagrożenia

Poziom I

  • Poznanie zasad zachowania w sytuacji zagrożenia, np. podczas pożaru, awarii wody.

Poziom II

  • Rozpoznawanie sytuacji zagrożenia i umiejętność zachowania się w niej.

Poziom III

  • Znajomość numerów telefonów alarmowych i sytuacji, gdy trzeba z nich skorzystać.
  • Umiejętność proszenia o pomoc podczas dzwonienia na numery telefonów alarmowych.

 

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.