Tematyka - 5/6-latki - Grupa pomarańczowa - Przedszkole nr 34 w Płocku

LISTOPAD

Tematyka kompleksowa:

"Zwierzęta domowe"

"Urządzenia elektryczne"

 

PIOSENKA

„Piesek”

z rep. Śpiewających brzdący

Ref: Szczeka piesek hau, hau, hau! Na
spacerek iść by chciał.
Łapkę poda i poprosi, z pieskiem nuda Ci nie grozi. x2


Za piłeczką lubi gonić,

wiem, że zawsze mnie obroni.
Jest odważny, nie ucieka,

gdy ktoś krzyknie to zaszczeka.


Ref: Szczeka piesek hau, hau, hau…

Z pieska łasuch to jest wielki,

Bardzo lubi jeść serdelki.
Gdy jest głodny to zaszczeka,

i na miskę pełną czeka.


Ref: Szczeka piesek hau, hau, hau…

 

WIERSZ - masażyk

„Pożyteczne urządzenie”

Bożena Szuchalska

„W moim domu mówię wam Ja urządzeń dużo mam. - rysujemy domek na plecach

Gdy do prądu włączę je, Życie lżejsze staje się. - uderzamy dwoma palcami

Już lokówkę podłączyłam. Śliczne loki nakręciłam. - rysujemy spirale od góry do dołu

Gdy żelazko się nagrzało, Pięknie bluzkę prasowało. - otwartymi dłońmi masujemy plecy

Teraz wodę ja nalewam i w czajniku ją podgrzewam. – uderzamy paluszkami po całych plecach

W domu już czyściutko mam, bo odkurzacz sprząta sam. – piąstką masujemy plecy

Urządzenia elektryczne, są tak bardzo pożyteczne. – rysujemy uśmiechniętą buźkę

Uciekajmy teraz stąd, czy poczułeś mały prąd? – łaskoczemy pod paszką

 

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE Z PROGRAMU „KUBUŚ PUCHATEK UCZY NAS PRZYJAŹNI

Kiedy przyjaciel Ci pomoże, od razu jesteś w lepszym humorze.”

Relacje w grupie przedszkolnej

Poziom I

  • Nawiązywanie kontaktów z innymi dziećmi.
  • Zapraszanie do zabawy.
  • Przestrzeganie norm i zachowań regulujących współżycie w grupie, gwarantujących dzieciom dobre samopoczucie w przedszkolu, np. na zasadzie „kontraktu” wypracowanego wspólnie z dziećmi. Okazywanie sympatii.
  • Pomoc słabszym, oferowanie pomocy podczas zabawy. Używanie zwrotu typu: Jak mogę ci pomóc?

Poziom II

  • Uświadomienie poczucia przynależności do wspólnoty dziecięcej, jaką jest grupa poprzez podejmowanie wspólnych zadań i prac.

Akceptacja potrzeb innych i zachowania empatyczne

Poziom I

  • Dostrzeganie potrzeb innych członków grupy.
  • Dostrzeganie różnic i podobieństw w wyglądzie i zachowaniu rówieśnika.
  • Rozumienie sensu istnienia zasad i norm grupowych.

 

 

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga. Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

 

Niebezpieczeństwa ulicy

  • Przestrzeganie zasady ruchu prawą stroną chodnika.
  • Znajomość elementarnych zasad ruchu drogowego, np. korzystanie z oznakowanych przejść dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej.
  • Zwracanie się do policjanta w sytuacji zagrożenia..

 

Właściwe zachowania wobec roślin

  • Przestrzeganie zakazu zrywania i nie próbowania żadnych owoców bez zgody osoby dorosłej
  • Przestrzeganie zakazu brania do rąk znalezionych czy nieznanych roślin.

Właściwe zachowania wobec zwierząt

Przestrzeganie zakazu dotykania przypadkowo napotkanych zwierząt

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.