Tematyka kompleksowa
Czerwiec
I. ,,Wszystkie dzieci nasze są”
II. ,,Wkrótce lato i wakacje ”
Piosenka : ,,Przyszło lato”
Mamo, tato przyszło lato,
radosne i gorące uśmiechnięte słońce. (2x)
Już jest tak cieplutko.
Słońce świeci wesolutko.
Dzieci radośnie biegają dużo energii i czasu mają.
Mamo, tato przyszło lato,
radosne i gorące uśmiechnięte słońce.
Kwitną piękne kwiatki, są już warzywa do sałatki.
Zjadamy też słodkie owoce.
Mamy długie dni i ciepłe noce.
Mamo, tato przyszło lato,
radosne i gorące uśmiechnięte słońce.
Wszystkie dzieci bawią się wesoło.
Dużo się dzieje naokoło.
I każdy jest wdzięczny za to, że w końcu przyszło
do nas lato!
Mamo, tato przyszło lato,
radosne i gorące uśmiechnięte słońce. (2x)
Wiersz: ,,Lato i dzieci”
Autor: (B.Forma)
Lato do nas idzie,
zatrzyma się w lesie.
Jagody, poziomki
w dużym koszu niesie.
Słoneczka promienie
rozrzuca dookoła.
Chodźcie się pobawić!
Głośno do nas woła.
Nad morze, w góry
chce pojechać z nami.
Wie, że miło spędzi
czas z przedszkolakami.
Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego
I.Fizyczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:
I.4
I.5
I.7
I.8
II.Emocjonalny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki
w szkole:
II.2
II.4
II.5
II.6
II.7
II.8
II.11
III.Społeczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:
III.1
III.5
III.6
III.7
III.8
IV.Poznawczy obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:
IV.1
IV.2
IV.5
IV.6
IV.7
IV.8
IV.12
IV.14
IV.15
IV.16
IV.18
IV.19
Zadania przedszkola
Z-1
Z-2
Z-6
Z-7
Z-9
Z-10
Z-11
Z-12
Kompetencje kluczowe
2) kompetencje językowe;
3) kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
4) kompetencje cyfrowe;
5) kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
6) kompetencje obywatelskie;
7) kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;
8) kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Zadania wychowawczo – dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:
„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.
Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA – PROFILAKTYKA
Zakazane zabawy
Poziom I
- Bezpieczne i ostrożne zachowanie się w zabawie.
Poziom II
- Unikanie zabaw w miejscach niedozwolonych, np. w pobliżu jezdni, terenów wojskowych itp.
Poziom III
- Kontrolowanie i ocenianie bezpieczeństwa miejsca zabawy.
- Zdawanie sobie sprawy z zagrożeń wynikających z przebywania w pobliżu zbiorników wodnych, kąpieli w nich oraz ślizgania się na zamarzniętej powierzchni.
- Próby oceniania własnych zachowań oraz zachowań innych pod względem bezpieczeństwa.
„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”
Czas wolny
Poziom II
- Uczestniczenie w wyjazdach rodzinnych, wycieczkach, pobytach u krewnych.
Poziom III
- Wspólne uczestniczenie z rodzicami i rodzeństwem w różnych formach rekreacji.
Dobro, miłość, przyjaźń
Poziom III
- Dostrzeganie i rozumienie wartości koleżeństwa i przyjaźni.
„Kiedy przyjaciel Ci pomoże, od razu jesteś w lepszym humorze.”
Akceptacja potrzeb innych i zachowania empatyczne
Poziom I
- Dostrzeganie różnic i podobieństw w wyglądzie i zachowaniu rówieśnika.
„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”
Mieszkańcy Europy
Poziom I
- Budzenie zainteresowania życiem rówieśników w innych krajach.