Tematyka - 5/6-latki - Grupa pomarańczowa - Przedszkole nr 34 w Płocku

Tematyka kompleksowa

Czerwiec

I. ,,Wszystkie dzieci nasze są”

 II. ,,Wkrótce lato i wakacje ”

 

Piosenka : ,,Przyszło lato”

 

Mamo, tato przyszło lato,

radosne i gorące uśmiechnięte słońce. (2x)

Już jest tak cieplutko.

Słońce świeci wesolutko.

Dzieci radośnie biegają dużo energii i czasu mają.

Mamo, tato przyszło lato,

radosne i gorące uśmiechnięte słońce.

Kwitną piękne kwiatki, są już warzywa do sałatki.

Zjadamy też słodkie owoce.

Mamy długie dni i ciepłe noce.

Mamo, tato przyszło lato,

radosne i gorące uśmiechnięte słońce.

Wszystkie dzieci bawią się wesoło.

Dużo się dzieje naokoło.

I każdy jest wdzięczny za to, że w końcu przyszło

do nas lato!

Mamo, tato przyszło lato,

radosne i gorące uśmiechnięte słońce. (2x)

 

Wiersz: ,,Lato i dzieci”

Autor: (B.Forma)

Lato do nas idzie,

zatrzyma się w lesie.

Jagody, poziomki

w dużym koszu niesie.

Słoneczka promienie

rozrzuca dookoła.

Chodźcie się pobawić!

Głośno do nas woła.

Nad morze, w góry

chce pojechać z nami.

Wie, że miło spędzi

czas z przedszkolakami.

 

Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego

I.Fizyczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

I.4

I.5

I.7

I.8

II.Emocjonalny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki

w szkole:

II.2

II.4

II.5

II.6

II.7

II.8

II.11

III.Społeczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

III.1

III.5

III.6

III.7

III.8

IV.Poznawczy obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

IV.1

IV.2

IV.5

IV.6

IV.7

IV.8

IV.12

IV.14

IV.15

IV.16

IV.18

IV.19

 

Zadania przedszkola

Z-1

Z-2

Z-6

Z-7

Z-9

Z-10

Z-11

Z-12

 

Kompetencje kluczowe

2) kompetencje językowe;

3) kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii; 

4) kompetencje cyfrowe;

5) kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;

6) kompetencje obywatelskie;

7) kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;

8) kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

 

Zadania wychowawczo – dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

 

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.

Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA – PROFILAKTYKA

Zakazane zabawy

Poziom I

  • Bezpieczne i ostrożne zachowanie się w zabawie.

Poziom II

  • Unikanie zabaw w miejscach niedozwolonych, np. w pobliżu jezdni, terenów wojskowych itp.

Poziom III

  • Kontrolowanie i ocenianie bezpieczeństwa miejsca zabawy.
  • Zdawanie sobie sprawy z zagrożeń wynikających z przebywania w pobliżu zbiorników wodnych, kąpieli w nich oraz ślizgania się na zamarzniętej powierzchni.
  • Próby oceniania własnych zachowań oraz zachowań innych pod względem bezpieczeństwa.

 

„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”

Czas wolny

Poziom II

  • Uczestniczenie w wyjazdach rodzinnych, wycieczkach, pobytach u krewnych.

Poziom III

  • Wspólne uczestniczenie z rodzicami i rodzeństwem w różnych formach rekreacji.

 

Dobro, miłość, przyjaźń

Poziom III

  • Dostrzeganie i rozumienie wartości koleżeństwa i przyjaźni.

„Kiedy przyjaciel Ci pomoże, od razu jesteś w lepszym humorze.”

Akceptacja potrzeb innych i zachowania empatyczne

Poziom I

  • Dostrzeganie różnic i podobieństw w wyglądzie i zachowaniu rówieśnika.

 

„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”

Mieszkańcy Europy

Poziom I

  • Budzenie zainteresowania życiem rówieśników w innych krajach.

  

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.