KWIECIEŃ
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
1.„Urządzenia elektryczne”
2. „Ziemia – nasza planeta”
Piosenka:
„Elektryczny prąd”
(DrobNutki)
Kto za pstryczkiem w twojej ścianie
Tak się trudzi niesłychanie
I przez kable gna co tchu
Byś zaświecić światło mógł?
Cóż to dla was, drogie dzieci
Cyk i działa, cyk i świeci
Lecz czy ktoś pomyślał skąd
Bierze się ten cały prąd?
On ma taką sprytną moc
Że jest jasno nawet w noc
Szybki, bystry, energiczny
Słynny, elektryczny prąd
Z gniazdkiem wtyczka się spotyka
Kabel biegnie do włącznika
Włącznik pstryka, drucik styka
Prąd pojawia się i znika
Wiersz:
„Eko- Przedszkolaczek”
Autor: Joanna Odwrot
Każdy mądry przedszkolaczek
Jest dziś EKO! Co to znaczy?
Wie, że o przyrodę dbamy,
zawsze chętnie ją sprzątamy.
Odpady codziennie segregujemy,
ręce myjemy,
bo zdrowi być chcemy!
O zwierzęta dbamy- zimą z radością je dokarmiamy.
A gdy wiosna wpuści swe pierwsze pączki na drzewach,
kiedy za oknem skowronek zaśpiewa,
My- badacze przyrody
wyruszymy z lupami na łąki,
obserwować motyle, ślimaki i biedronki.
Eksperymentować także będziemy,
bo dużo wiadomości zdobyć chcemy.
Zadania wychowawczo dydaktyczne realizowane z podstawy programowej wychowania przedszkolnego:
I: 2,3,4,5,6,7,8
II: 1,4,7,8
III: 1,4,5,6,8,9
IV: 1,2,5,6,7,8,11,12,13,14,15, 18, 20
Z: 1,2,3,5,6,7,8,9,11,12,15,16,17
Kompetencje kluczowe:
- kompetencje w zakresie czytania i pisania;
- kompetencje językowe;
- kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
- kompetencje cyfrowe;
- kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
- obywatelskie;
- kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE Z PROGRAMU „KUBUŚ PUCHATEK UCZY NAS PRZYJAŹNI
„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.
Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA – PROFILAKTYKA
Niebezpieczne urządzenia elektryczne
Poziom I
- Przestrzeganie zakazu używania gniazdek elektrycznych.
Poziom II
- Przestrzeganie zakazu manipulowania urządzeniami elektrycznymi zasilanymi z sieci.
„Kiedy przyjaciel Ci pomoże, od razu jesteś w lepszym humorze.”
Relacje w grupie przedszkolnej
Poziom I
- Nawiązywanie kontaktów z innymi dziećmi.
- Zapraszanie do zabawy.
- Przestrzeganie norm i zachowań regulujących współżycie w grupie, gwarantujących dzieciom dobre samopoczucie w przedszkolu, np. na zasadzie „kontraktu” wypracowanego wspólnie z dziećmi. Okazywanie sympatii.
- Pomoc słabszym, oferowanie pomocy podczas zabawy. Używanie zwrotu typu: Jak mogę ci pomóc?
Poziom II
- Uświadomienie poczucia przynależności do wspólnoty dziecięcej, jaką jest grupa poprzez podejmowanie wspólnych zadań i prac.
- Próby radzenia sobie z pominięciem lub odrzuceniem przez rówieśników w zabawie.
- Reagowanie w sposób akceptowany społecznie, odrzucanie reakcji agresji, wycofania się, braku działania.