Tematyka - 4-latki - Grupa biała - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

Tematyka kompleksowa

1. Wiosenne zmagania sportowe dobrze działają na ciało i głowę.

 

Piosenka:

„W zdrowym ciele zdrowy duch"

I zwrotka

Słońce już od ranka

Dobry dzień na ruch

Siły wszystkie trzeba zebrać już

Więc wstawaj szkoda dnia

Porusz swoje ciało

Nie siedź w miejscu, nie

Gimnastykę zacznij, rozbudź się

No wstawaj, szkoda dnia

Ref.

W zdrowym ciele zawsze zdrowy duch

Lecz do tego jest potrzebny ruch

W zdrowym ciele zawsze zdrowy duch

Nie straszne nam choroby x2

II zwrotka

Zamiast samochodu

Rower wybierz dziś

Po spacerze dobrze poczuj się

No wstawaj, szkoda dnia

Zdrowe odżywianie

Woda, spokój, ruch

Dobre życie zacząć pora już

No wstawaj, szkoda dnia

Wiersz:

„Zdrowie mam, bo o siebie dbam!” A. Dziechdziarczyk

 

Dbam o siebie, ręce myję,

zęby, buzię oraz szyję.

Kąpię w wannie po dniu całym

by zarazki pospadały.

 

I odżywiam się też zdrowo!

Zdrowo, znaczy kolorowo.

Przy jedzeniu nie grymaszę,

jem warzywa oraz kasze.

 

Na spacery co dzień chodzę

przy pogodzie, niepogodzie.

Nie przegrzewam się, nie ziębię.

Mam ubranie odpowiednie.

 

Gimnastyka to podstawa,

więc z ochotą ją uprawiam.

Na rowerze jeżdzę sobie

albo tańczę - sport to zdrowie!

Zadania wychowawczo - dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 17

 

Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego: 

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 11                                             

III Społeczny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 19, 20, 21

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

„Kiedy przyjaciel Ci pomoże, od razu jesteś w lepszym humorze.”

Relacje w grupie przedszkolnej

Poziom I

  • Nawiązywanie kontaktów z innymi dziećmi.

Poziom II

  • Uświadomienie poczucia przynależności do wspólnoty dziecięcej, jaką jest grupa poprzez podejmowanie wspólnych zadań i prac.

Współpraca i współdziałanie

Poziom II

  • Podejmowanie działań na rzecz grupy i przedszkola: utrzymywanie porządku, podejmowanie prac społecznie użytecznych, hodowlanych i gospodarczych.

„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”

Mieszkańcy, zajęcia ludności w najbliższej okolicy

Poziom I

  • Budzenie zaciekawienia mieszkańcami własnej miejscowości, ich zainteresowaniami, wykonywanymi zawodami.

Uroczystości w regionie

Poziom I

  • Przeżywanie nastroju oczekiwania i zaciekawienia uroczystościami w rodzinnej miejscowości. Oglądanie dekoracji w trakcie spacerów.

Sztuka, tradycje i zwyczaje narodowe

Poziom I

  • Obserwowanie przygotowań do oficjalnych świąt państwowych i religijnych, np. dekorowanie pomieszczeń przedszkola, wystrój ulic.

Poziom II

  • Przygotowywanie teatrzyków i inscenizacji nawiązujących do obchodzonych świąt.

Patriotyzm narodowy

Poziom I

  • Słuchanie opowiadań, wierszy, bajek, piosenek nawiązujących do aktualnie obchodzonych świąt. Przygotowywanie się do uroczystości przedszkolnych związanych ze świętami państwowymi.

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga. Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

Korzystanie ze świeżego powietrza

Poziom II

  • Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.
  • Nabywanie sprawności w poruszaniu się po placu zabaw pod kontrolą dorosłych.

Poziom III

  • Doskonalenie sprawności i umiejętności samodzielnego, bezpiecznego korzystania z urządzeń na podwórku przedszkolnym.

„Kto jest dobrze wychowany, wszędzie mile jest widziany.”

DOŚWIADCZANIE SAMODZIELNOŚCI DNIA CODZIENNEGO

ODŻYWIANIE

Poziom II

  • Nabywanie przekonania o konieczności jedzenia pokarmów niezbędnych dla zdrowia, między innymi twardych i surowych, np. ciemnego pieczywa, warzyw, owoców.
  • Poziom III
  • Rozumienie potrzeby zachowania umiaru w jedzeniu, nie tylko słodyczy.
  • Zdawanie sobie sprawy z konieczności mycia owoców i warzyw przed spożyciem.

Czystość osobista

Poziom I

  • Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych.
  • Mycie z przestrzeganiem kolejnych etapów tej czynności.
  • Prawidłowe wycieranie nosa.

Kompetencje kluczowe: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

  

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.