Tematyka kompleksowa:
1. Wiosenne zmagania sportowe dobrze działają na ciało i głowę.
Piosenka:
„W zdrowym ciele zdrowy duch"
I zwrotka
Słońce już od ranka
Dobry dzień na ruch
Siły wszystkie trzeba zebrać już
Więc wstawaj szkoda dnia
Porusz swoje ciało
Nie siedź w miejscu, nie
Gimnastykę zacznij, rozbudź się
No wstawaj, szkoda dnia
Ref.
W zdrowym ciele zawsze zdrowy duch
Lecz do tego jest potrzebny ruch
W zdrowym ciele zawsze zdrowy duch
Nie straszne nam choroby x2
II zwrotka
Zamiast samochodu
Rower wybierz dziś
Po spacerze dobrze poczuj się
No wstawaj, szkoda dnia
Zdrowe odżywianie
Woda, spokój, ruch
Dobre życie zacząć pora już
No wstawaj, szkoda dnia
Wiersz:
„Zdrowie mam, bo o siebie dbam!” A. Dziechdziarczyk
Dbam o siebie, ręce myję,
zęby, buzię oraz szyję.
Kąpię w wannie po dniu całym
by zarazki pospadały.
I odżywiam się też zdrowo!
Zdrowo, znaczy kolorowo.
Przy jedzeniu nie grymaszę,
jem warzywa oraz kasze.
Na spacery co dzień chodzę
przy pogodzie, niepogodzie.
Nie przegrzewam się, nie ziębię.
Mam ubranie odpowiednie.
Gimnastyka to podstawa,
więc z ochotą ją uprawiam.
Na rowerze jeżdzę sobie
albo tańczę - sport to zdrowie!
Zadania wychowawczo - dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 17
Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego:
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 11
III Społeczny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 19, 20, 21
Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:
„Kiedy przyjaciel Ci pomoże, od razu jesteś w lepszym humorze.”
Relacje w grupie przedszkolnej
Poziom I
- Nawiązywanie kontaktów z innymi dziećmi.
Poziom II
- Uświadomienie poczucia przynależności do wspólnoty dziecięcej, jaką jest grupa poprzez podejmowanie wspólnych zadań i prac.
Współpraca i współdziałanie
Poziom II
- Podejmowanie działań na rzecz grupy i przedszkola: utrzymywanie porządku, podejmowanie prac społecznie użytecznych, hodowlanych i gospodarczych.
„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”
Mieszkańcy, zajęcia ludności w najbliższej okolicy
Poziom I
- Budzenie zaciekawienia mieszkańcami własnej miejscowości, ich zainteresowaniami, wykonywanymi zawodami.
Uroczystości w regionie
Poziom I
- Przeżywanie nastroju oczekiwania i zaciekawienia uroczystościami w rodzinnej miejscowości. Oglądanie dekoracji w trakcie spacerów.
Sztuka, tradycje i zwyczaje narodowe
Poziom I
- Obserwowanie przygotowań do oficjalnych świąt państwowych i religijnych, np. dekorowanie pomieszczeń przedszkola, wystrój ulic.
Poziom II
- Przygotowywanie teatrzyków i inscenizacji nawiązujących do obchodzonych świąt.
Patriotyzm narodowy
Poziom I
- Słuchanie opowiadań, wierszy, bajek, piosenek nawiązujących do aktualnie obchodzonych świąt. Przygotowywanie się do uroczystości przedszkolnych związanych ze świętami państwowymi.
„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga. Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”
Korzystanie ze świeżego powietrza
Poziom II
- Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.
- Nabywanie sprawności w poruszaniu się po placu zabaw pod kontrolą dorosłych.
Poziom III
- Doskonalenie sprawności i umiejętności samodzielnego, bezpiecznego korzystania z urządzeń na podwórku przedszkolnym.
„Kto jest dobrze wychowany, wszędzie mile jest widziany.”
DOŚWIADCZANIE SAMODZIELNOŚCI DNIA CODZIENNEGO
ODŻYWIANIE
Poziom II
- Nabywanie przekonania o konieczności jedzenia pokarmów niezbędnych dla zdrowia, między innymi twardych i surowych, np. ciemnego pieczywa, warzyw, owoców.
- Poziom III
- Rozumienie potrzeby zachowania umiaru w jedzeniu, nie tylko słodyczy.
- Zdawanie sobie sprawy z konieczności mycia owoców i warzyw przed spożyciem.
Czystość osobista
Poziom I
- Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych.
- Mycie z przestrzeganiem kolejnych etapów tej czynności.
- Prawidłowe wycieranie nosa.
Kompetencje kluczowe: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8