Tematyka kompleksowa:
1. Lato już puka do naszych drzwi.
Piosenka:
„Już lato"
sł. i mu. A. Szewczyk
I zwrotka
Słońce gorące już wszystkim daje znak.
Zaraz wakacje, przed nami lata smak.
Już okulary zakładam, mówię “cześć”.
Gofry z lodami na zmianę będę jeść.
Refren
O, o! Już lato! O, o! Co ty na to?
O, o przygody! Może morze dla ochłody.
O, o! Już lato! O, o! Co ty na to?
O, o! Wakacje! Lody i atrakcje.
II zwrotka
Słońce, gorące opali mocno mnie.
Na takie słońce kapelusz przyda się.
Ja, moja mama, mój tata oraz brat.
Gdzieś na wakacje ruszymy zwiedzać świat.
Refren
Oo, już lato…
Wiersz:
„Portret lata"
D. Gellner
Oto lato na obrazku
Grzywka z trawy
Kapcie z piasku
Złote uszy, złote szelki
No i oczy jak muszelki
To jest właśnie portret lata
Man portretem motyl lata
A na ramach, jak to latem
Wciąż rozkwita kwiat za kwiatem.
Zadania wychowawczo - dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 17.
Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego:
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka: 4, 5, 7, 8, 9
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: 3, 4, 7, 8, 10, 11
III Społeczny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 17, 18, 19.
Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:
„Kiedy przyjaciel Ci pomoże, od razu jesteś w lepszym humorze.”
Relacje w grupie przedszkolnej
Poziom I
- Nawiązywanie kontaktów z innymi dziećmi.
- Zapraszanie do zabawy.
Przestrzeganie norm i zachowań regulujących współżycie w grupie, gwarantujących dzieciom dobre samopoczucie w przedszkolu
Poziom II
- Uświadomienie poczucia przynależności do wspólnoty dziecięcej, jaką jest grupa poprzez podejmowanie wspólnych zadań i prac.
Współpraca i współdziałanie
Poziom III
- Pełnienie roli gospodarza wobec gości odwiedzających przedszkole.
„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga. Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA – PROFILAKTYKA
Groźne spotkania z nieznajomym
Poziom II
- Zachowywanie ostrożności w mało znanym lub obcym środowisku społecznym, w kontaktach z nieznanymi osobami.
Właściwe zachowania wobec zwierząt
Poziom I
- Przestrzeganie zakazu dotykania przypadkowo napotkanych zwierząt.
Poziom II
- Nie podchodzenie i nie dotykanie dzikich zwierząt.
- Nie głaskanie i nie karmienie zwierząt bez zgody opiekuna i właściciela.
Poziom III
- Znajomość zasad zachowania w kontaktach ze zwierzętami.
Niebezpieczeństwa ulicy
Poziom I
- Poznanie zasad zachowania się podczas indywidualnych i zbiorowych wycieczek ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji będących najczęstszymi przyczynami wypadków.
Kompetencje kluczowe: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8