Tematyka - 4-latki - Grupa biała - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

Tematyka kompleksowa

1. Lato już puka do naszych drzwi.

 

Piosenka:

„Już lato"

sł. i mu. A. Szewczyk

 

I zwrotka

Słońce gorące już wszystkim daje znak.

Zaraz wakacje, przed nami lata smak.

Już okulary zakładam, mówię “cześć”.

Gofry z lodami na zmianę będę jeść.

 

Refren

O, o! Już lato! O, o! Co ty na to?

O, o przygody! Może morze dla ochłody.

O, o! Już lato! O, o! Co ty na to?

O, o! Wakacje! Lody i atrakcje.

 

II zwrotka

Słońce, gorące opali mocno mnie.

Na takie słońce kapelusz przyda się.

Ja, moja mama, mój tata oraz brat.

Gdzieś na wakacje ruszymy zwiedzać świat.

 

Refren

Oo, już lato…

Wiersz:

„Portret lata"

D. Gellner

 

Oto lato na obrazku

Grzywka z trawy

Kapcie z piasku

Złote uszy, złote szelki

No i oczy jak muszelki

To jest właśnie portret lata

Man portretem motyl lata

A na ramach, jak to latem

Wciąż rozkwita kwiat za kwiatem.

 

Zadania wychowawczo - dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 17.

 

Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego: 

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka: 4, 5, 7, 8, 9

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: 3, 4, 7, 8, 10, 11                                              

III Społeczny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 17, 18, 19.

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

„Kiedy przyjaciel Ci pomoże, od razu jesteś w lepszym humorze.”

Relacje w grupie przedszkolnej

Poziom I

  • Nawiązywanie kontaktów z innymi dziećmi.
  • Zapraszanie do zabawy.

Przestrzeganie norm i zachowań regulujących współżycie w grupie, gwarantujących dzieciom dobre samopoczucie w przedszkolu

Poziom II

  • Uświadomienie poczucia przynależności do wspólnoty dziecięcej, jaką jest grupa poprzez podejmowanie wspólnych zadań i prac.

 

Współpraca i współdziałanie

Poziom III

  • Pełnienie roli gospodarza wobec gości odwiedzających przedszkole.

 

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga. Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA – PROFILAKTYKA

Groźne spotkania z nieznajomym

Poziom II

  • Zachowywanie ostrożności w mało znanym lub obcym środowisku społecznym, w kontaktach z nieznanymi osobami.

 

Właściwe zachowania wobec zwierząt

Poziom I

  • Przestrzeganie zakazu dotykania przypadkowo napotkanych zwierząt.

Poziom II

  • Nie podchodzenie i nie dotykanie dzikich zwierząt.
  • Nie głaskanie i nie karmienie zwierząt bez zgody opiekuna i właściciela.

Poziom III

  • Znajomość zasad zachowania w kontaktach ze zwierzętami.

Niebezpieczeństwa ulicy

Poziom I

  • Poznanie zasad zachowania się podczas indywidualnych i zbiorowych wycieczek ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji będących najczęstszymi przyczynami wypadków.

 

Kompetencje kluczowe: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8

  

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.