Tematyka - 4-latki - Grupa biała - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

KWIECIEŃ

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

1.„Urządzenia elektryczne”

2. „Ziemia – nasza planeta”

 

Piosenka:

„Elektryczny prąd”

(DrobNutki)

Kto za pstryczkiem w twojej ścianie

Tak się trudzi niesłychanie

I przez kable gna co tchu

Byś zaświecić światło mógł?

Cóż to dla was, drogie dzieci

Cyk i działa, cyk i świeci

Lecz czy ktoś pomyślał skąd

Bierze się ten cały prąd?

On ma taką sprytną moc

Że jest jasno nawet w noc

Szybki, bystry, energiczny

Słynny, elektryczny prąd

Z gniazdkiem wtyczka się spotyka

Kabel biegnie do włącznika

Włącznik pstryka, drucik styka

Prąd pojawia się i znika

 

Wiersz:

„Eko- Przedszkolaczek”

Autor: Joanna Odwrot

 

Każdy mądry przedszkolaczek

Jest dziś EKO! Co to znaczy?

Wie, że o przyrodę dbamy,

zawsze chętnie ją sprzątamy.

Odpady codziennie segregujemy,

ręce myjemy,

bo zdrowi być chcemy!

O zwierzęta dbamy- zimą z radością je dokarmiamy.

A gdy wiosna wpuści swe pierwsze pączki na drzewach,

kiedy za oknem skowronek zaśpiewa,

My- badacze przyrody

wyruszymy z lupami na łąki,

obserwować motyle, ślimaki i biedronki.

Eksperymentować także będziemy,

bo dużo wiadomości zdobyć chcemy.

 

Zadania wychowawczo dydaktyczne realizowane z podstawy programowej wychowania przedszkolnego:

I: 2,3,4,5,6,7,8

II: 1,4,7,8

III: 1,4,5,6,8,9

IV: 1,2,5,6,7,8,11,12,13,14,15, 18, 20

Z: 1,2,3,5,6,7,8,9,11,12,15,16,17

Kompetencje kluczowe:

  • kompetencje w zakresie czytania i pisania;
  • kompetencje językowe;
  • kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
  • kompetencje cyfrowe;
  • kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
  • obywatelskie;
  • kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE Z PROGRAMU „KUBUŚ PUCHATEK UCZY NAS PRZYJAŹNI

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.

Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA – PROFILAKTYKA

Niebezpieczne urządzenia elektryczne

Poziom I

  • Przestrzeganie zakazu używania gniazdek elektrycznych.

Poziom II

  • Przestrzeganie zakazu manipulowania urządzeniami elektrycznymi zasilanymi z sieci.

„Kiedy przyjaciel Ci pomoże, od razu jesteś w lepszym humorze.”

Relacje w grupie przedszkolnej

Poziom I

  • Nawiązywanie kontaktów z innymi dziećmi.
  • Zapraszanie do zabawy.
  • Przestrzeganie norm i zachowań regulujących współżycie w grupie, gwarantujących dzieciom dobre samopoczucie w przedszkolu, np. na zasadzie „kontraktu” wypracowanego wspólnie z dziećmi. Okazywanie sympatii.
  • Pomoc słabszym, oferowanie pomocy podczas zabawy. Używanie zwrotu typu: Jak mogę ci pomóc?

Poziom II

  • Uświadomienie poczucia przynależności do wspólnoty dziecięcej, jaką jest grupa poprzez podejmowanie wspólnych zadań i prac.
  • Próby radzenia sobie z pominięciem lub odrzuceniem przez rówieśników w zabawie.
  • Reagowanie w sposób akceptowany społecznie, odrzucanie reakcji agresji, wycofania się, braku działania.

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.