Tematyka - 6-latki - Grupa błękitna - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

Czerwiec

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I. Szkolny świat przed Nami!

II. Letni czas.

 

Wiersz

Grażyna Gryszkiewicz

„Za co kocham czerwiec?”

 

Dlaczego kocham czerwiec?

Bo lubię, gdy rano

Pachnie za oknem jaśmin,

Wysuszone siano.

A w sadzie dojrzewają

Soczyste czereśnie.

Te czerwone czereśnie

Widzę nawet we śnie!

I przepyszne truskawki

Są w sklepiku wreszcie.

Dzisiaj z mamą pierogów

Ulepimy… z dwieście!

Wczoraj przed moim domem

Zakwitły akacje.

A to jest znak wiadomy,

Że blisko wakacje!

 

Piosenka

 „Pożegnanie przedszkola”

Słowa: S. Bacewicz

Muzyka: M. Hernik

Aranżacja: A. Wełna

1. Wczoraj jeszcze maluszki

dzisiaj dumne starszaki.

Jak ten czas szybko płynie

i przemienia dzieciaki.

Wynieśliśmy z przedszkola

dobrych wspomnień tysiące

Będą grzały jesienią

Nasze serca jak słońce.

 

Ref.: Dziś pożegnać się trzeba

Więc przytulam Cię czule

Czemu oczy mam mokre

Ja nie płaczę w ogóle

Jedną łezką pożegnam

Ukochane przedszkole

Może znów się spotkamy

Ale tym razem w szkole 2x

 

2. Wczoraj jeszcze maluszki

Dzisiaj dumne starszaki

Już żegnamy przedszkole

By polecieć jak ptaki

Na otwarte przestrzenie

Wiedzy i edukacji

Lecz nim dzwonek zadzwoni

Cieszmy się z tych wakacji.

 

Ref.: Dziś pożegnać się trzeba

Więc przytulam Cię czule

Czemu oczy mam mokre

Ja nie płaczę w ogóle

Jedną łezką pożegnam

Ukochane przedszkole

Może znów się spotkamy

Ale tym razem w szkole 2x

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego

Zadania przedszkola: z.1, z.2, z,3, z.4, z.5, z.6, z.7, z.9, z.10, z.11, z.12, z.15, z.17.

Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego

I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka: I.2, I.3, I.4, I.5, I.6, I.7, I.8, I.9

II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: II.1, II.2, II.4, II.6, II.7, II.8, II.9, II.10, II.11.

III. Społeczny obszar rozwoju dziecka: III.1, III.2, III.3, III.4, III.5, III.6, III.7, III.8, III.9,

IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka: IV.1, IV.2, IV.4, IV.5, IV.7, IV.8, IV.9, IV.11, IV.12, IV.13, IV.14,  IV.15, IV.18, IV.19, IV.20.

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu

wychowawczo-profilaktycznego

„Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”

„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”

Czas wolny

Poziom I

  • Spędzanie czasu z rodziną.
  • Współorganizowanie czasu spędzanego z rodzeństwem, np. proponowanie zabaw.

Poziom II

  • Uczestniczenie w wyjazdach rodzinnych, wycieczkach, pobytach u krewnych.
  • Wspólne wybieranie sztuk teatralnych i filmów oglądanych z rodziną.
  • Towarzyszenie w przygotowaniu uroczystości rodzinnych.

Poziom III

  • Poznawanie zainteresowań i hobby członków rodziny.
  • Proponowanie sposobów spędzania czasu z dziadkami, np. majsterkowanie, spacery, gotowanie, prace plastyczno-konstrukcyjne, gry komputerowe, czytanie książek.
  • Wspólne uczestniczenie z rodzicami i rodzeństwem w różnych formach rekreacji.
  • Porównywanie sposobów spędzania czasu wolnego przez różnych członków rodziny (rodzeństwo, rodzice, dziadkowie).

Dobro, miłość, przyjaźń

Poziom I

  • Spontaniczne pomaganie innym i odczuwanie z tego satysfakcji. Okazywanie uczuć miłości i szacunku w stosunku do członków rodziny.
  • Przyjmowanie w zabawach pozytywnych postaw obserwowanych w środowisku.

Poziom II

  • Rozpoznawanie i wybieranie sposobów postępowania, które są ukierunkowane na czynienie dobra: pomoc, reakcja na wygraną lub przegraną, aktywne słuchanie, negocjacje.

Poziom III

  • Rozumienie wartości dobroci i umiejętności panowania nad sobą.
  • Dostrzeganie i rozumienie wartości koleżeństwa i przyjaźni.
  • Eliminowanie odruchów agresji i złośliwości.

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.

Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA

Korzystanie ze świeżego powietrza

Poziom I

  • Codzienny (przynajmniej godzinny) pobyt na powietrzu bez względu na porę roku.
  • Nabywanie umiejętności rozgrzewania się w czasie chłodu, chronienia się przed słońcem i deszczem, zmiany w sposobie ubierania się w zależności od temperatury.

Poziom II

  • Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.
  • Nabywanie sprawności w poruszaniu się po placu zabaw pod kontrolą dorosłych.
  • Rozumienie potrzeby chronienia skóry przed silnym mrozem i nadmiernym działaniem promieni słonecznych. Smarowanie twarzy kremem.

Poziom III

  • Dobieranie odpowiedniej odzieży do warunków atmosferycznych.
  • Doskonalenie sprawności i umiejętności samodzielnego, bezpiecznego korzystania z urządzeń na podwórku przedszkolnym.
  • Przewidywanie skutków postępowania niezgodnego z zasadami bezpieczeństwa.
  • Samodzielne przeciwdziałanie marznięciu oraz przegrzaniu.

 

Przygotowanie do nauki pisania

  • Rysowanie figur pod dyktando.
  • Werbalizacja relacji przestrzennej.
  • Rozwiązywanie labiryntów.
  • Doskonalenie umiejętności pisania liter pisanych wg podanego wzoru – odczytywanie.
  • Układanie podpisów do obrazka, ilustracji – odczytywanie, próba zapisania przez chętne dzieci

Przygotowanie do nauki czytania

  • Kształcenie motywacji do samodzielnego czytania.
  • Czytanie tekstów w powiązaniu z oglądaniem odpowiednich ilustracji.
  • Klasyfikowanie wyrazów- na dwie grupy, kierując się odpowiednią głoską w wyrazie.
  • Przekształcanie wyrazów, wykrywanie różnic w wyrazach
  • Układanie z rozsypanki wyrazowej zdań – zwrócenie uwagi na wielką literę na początku i kropkę na końcu zdania
  • Czytanie fragmentów ulubionych książek.

 

W ramach odniesienia ustanowiono osiem kompetencji kluczowych:

1·kompetencje w zakresie czytania i pisania;

2·kompetencje językowe;

3·kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;

4·kompetencje cyfrowe;

5·kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;

6·kompetencje obywatelskie;

7·kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;

8·kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

 

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.