Tematyka - 6-latki - Grupa błękitna - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

Luty

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I. "Przedsiębiorczy Przedszkolak!"

Wiersz

 Magdalena Ledwoń

„Czego nie kupię za pieniądze?”

Za pieniądze, mój drogi, możesz kupić wiele,

Lecz nie kupisz wspomnień związanych z przyjacielem.

Bezcenne są miłość, przyjaźń i zdrowie

Oraz wsparcie bliskich, gdy czarne myśli chodzą po głowie.

Przyjaciele i rodzina to skarb największy,

A czas, który z nimi spędzasz, od pieniędzy jest cenniejszy.

Piosenka

Mali przedsiębiorcy
 
Ref. Mali przedsiębiorcy
biznes- plany mają.
Najpierw  produkują,
Potem to sprzedają. (bis)
 
Rodzice pracują
więc pieniądze mają
Na swoje potrzeby
wszyściutko wydają.
 
My nie pracujemy
pieniędzy nie mamy
ale biznes plany
 wspólnie układamy
 
 
Ref. Mali przedsiębiorcy
Biznes- plany mają.
Najpierw  produkują,
Potem to sprzedają. 
 
Wkrótce będzie ciepło
więc już festyn blisko.
Na festynie kiermasz
I nasze stoisko.
 
Będziemy sprzedawać
bibeloty różne,
produkty zrobione
tylko własnym sumptem.
 

Ref. Mali przedsiębiorcy
biznes- plany mają.
Najpierw coś produkują,
Potem to sprzedają. (bis)

ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO:

 

Zadania przedszkola:

Z.1,Z. 2 ,Z.3, Z.4,Z.5, Z.6, Z.7, Z.8, Z.9, Z.11, Z.12, Z.13, Z.14

I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka

I.1, I.2, I.3, I.4, I.5, I.7, I.8, I.9

II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

II.2, II.4, II.6, II.7, II.8, II.9

III. Społeczny obszar rozwoju dziecka

III.1, III.3, III.4,  III.5, III.6, III.7, III.8, III.9

IV.  Poznawczy obszar rozwoju dziecka

IV.1, IV.2, IV.4,  IV.5, IV.6, IV.7, IV.8, IV.9, OV.10, IV.11, IV.12, IV.13, IV.14, IV.15, IV.17, IV.18, IV.19, IV. 20

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego

„Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”

„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”

Obowiązki

Poziom I

  • Włączanie się w prace domowe z inspiracji rodziców.
  • Podejmowanie obowiązków w domu rodzinnym.

Poziom II

  • Pomaganie rodzicom w pracach domowych.
  • Opiekowanie się młodszym rodzeństwem.
  • Pomoc ludziom starszym w rodzinie.

Poziom III

  • Samodzielne wykonywanie niektórych prac domowych, np. podlewanie kwiatów, ścieranie kurzu, odkurzanie.
  • Współudział w planowaniu i przygotowywaniu uroczystości rodzinnych.
  • Przekazywanie rodzicom informacji otrzymanych od nauczyciela.
  • Opiekowanie się zwierzętami w domu.

 

„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”

Mieszkańcy kraju

Poziom I

  • Poznawanie słowa „Polak”.

Poziom II

  • Budzenie zaciekawienia rówieśnikami mieszkającymi w Polsce.
  • Poznanie gwary, zwyczajów mieszkańców różnych regionów Polski.

Poziom III

  • Poznanie dawnych stolic Polski.
  • Poznanie nazwy i położenia swojego województwa na mapie Polski.
  • Poznawanie nazw państw sąsiadujących.
  • Uświadomienie, iż w Polsce mogą mieszkać ludzie innej narodowości.

 

W ramach odniesienia ustanowiono osiem kompetencji kluczowych:

1·kompetencje w zakresie czytania i pisania;

2·kompetencje językowe;

3·kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;

4·kompetencje cyfrowe;

5·kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;

6·kompetencje obywatelskie;

7·kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;

8·kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

 

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.