Tematyka - 5/6-latki Grupa czerwona - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

Tematyka kompleksowa:

1. Jak płynie czas.

2. Dbamy o naszą planetę.

 

PIOSENKA

„Moja planeta”

Majka Jeżowska

I Moja planeta jest całkiem nie z tej ziemi Moja planeta nie ma ceny Moja planeta jest rano niewyspana Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama
 Moja planeta nie spadła tu z księżyca Moja planeta to tajemnica Moja planeta raz zimna raz przegrzana Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama
 
Ref. SOS - to Ziemia woła ludzi Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić SOS - ratujmy siebie sami SOS - do siebie wysyłamy
 
II Moja planeta miłości się nie boi Moja planeta broń rozbroi Moja planeta zna dobre obyczaje Moja planeta nam wszystkim dłoń podaje
 
Ref. SOS - to Ziemia woła ludzi...
Tak to prawdaZiemia była cierpliwaAle teraz musiTeraz musi być żywa
 
Ref. SOS - to Ziemia woła ludzi...
WIERSZ

„Dwanaście miesięcy”

R. Pisarski

Pierwszy miesiąc, czyli styczeń

zwykle śniegiem w oczy dmucha.

Drugi miesiąc, czyli luty

rzadko chodzi bez kożucha.

Trzeci miesiąc, czyli marzec

co dzień zmienia nam pogodę.

Czwarty miesiąc, czyli kwiecień

wczesnej wiosny ma urodę..

Piąty miesiąc, maj zielony,

hojną ręką rzuca kwiaty.

Szósty miesiąc, czyli czerwiec

ziołom daje aromaty.

Siódmy miesiąc, czyli lipiec

kosą brzęczy, sierpem dzwoni.

Ósmy miesiąc, czyli sierpień,

jabłkiem błyska na jabłoni.

A dziewiąty, czyli wrzesień

fioletami barwi wrzosy.

A dziesiąty, a październik,

rankiem nam czerwieni nosy

Jedenasty – ten listopad

Lubi deszcze i szarugi,

zaś dwunasty, czyli grudzień,

twardym lodem kryje strugi.

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego:

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka: 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: 1, 7, 8, 9, 11

III Społeczny obszar rozwoju dziecka: 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20

 

Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

„Kiedy przyjaciel Ci pomoże, od razu jesteś w lepszym humorze.”

Akceptacja potrzeb innych i zachowania empatyczne

Poziom I

  • Dostrzeganie potrzeb innych członków grupy.
  • Dostrzeganie różnic i podobieństw w wyglądzie i zachowaniu rówieśnika.
  • Rozumienie sensu istnienia zasad i norm grupowych.

Poziom II

  • Świadome zachowywanie się w grupie przedszkolnej z uwzględnieniem potrzeb innego dziecka.
  • Okazywanie pomocy słabszym i młodszym czy nowo przybyłym do przedszkola.

Poziom III

  • Dostrzeganie i rozumienie potrzeb rówieśników z defektami rozwojowymi, chorych bądź niepełnosprawnych. Próby dzielenia się z innymi np. słodyczami, zabawką.

„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”

Mieszkańcy, zajęcia ludności w najbliższej okolicy

Poziom III

  • Poznanie bogactw regionu, np. urodzajna gleba, węgiel kamienny, źródła wody mineralnej.

Patriotyzm lokalny, historia regionu

Poziom II

  • Odwiedzanie skansenów, muzeów regionalnych.

„Najlepiej zawsze być sobą, nie jakąś inną osobą.”

CECHY CZŁOWIEKA I JEGO CHARAKTER

Cechy i zachowanie człowieka

Różnice między ludźmi wynikające z płci, rasy, wieku, stanu zdrowia i doświadczenia

Poziom III

  • Zauważanie różnic między ludźmi, świadczących o niepowtarzalności każdego człowieka.
  • Próby definiowania zachowań osób różniących się wiekiem, rasą, płcią, stanem zdrowia.

POTENCJAŁ ROZWOJOWY

Zdolności, talenty, mocne strony, trudności, wyobraźnia, upodobania, zainteresowania, marzenia

Poziom III

  • Dostrzegane własnej przydatności w bliższym i dalszym środowisku.

 

Kompetencje kluczowe: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8.

 

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.