Czerwiec
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
„Moje miasto - Płock”
„Tajemnice oceanu”
Wiersz:
“Meduza”
Żyje w morzu takie zwierzę,
Przeźroczyste, sam nie wierzę,
Śliskie jak maleńki żelek,
Ale nie jest to cukierek.
Tańczyć lubi pośród fal,
Błyszczy kiedy płynie w dal,
Nieraz bywa w kształcie dzwonka,
Czasem jest jak parasolka.
Piosenka:
“Pół kroku stąd”
(z filmu "Vaiana - Skarb Oceanu"/w wykonaniu Natalii Nykiel) - fragment
Patrzę w wodę
I te fale na brzegu
Odkąd sięgam pamięcią
Nie wiem sama czemu tak?
Żal mi, ale widać tak być musi
Nowy dzień mnie słońcem kusi
Jak oprzeć się mam, no jak?
Każda z nowych dróg
Każdy świeży ślad
Każdej ścieżki łuk
Wiodą znowu w świat
Który z marzeń znam
Który jest gdzieś tam
Tam gdzie pragnę być
Ref. Gdzie się niebo i morze chcą zejść
Coś woła
Daleko stąd
Marzenia są
Jeśli łodź moją pchał będzie wiatr i mnie wesprze
Te sny za mgłą
Zdołam znaleźć wcale nie tak daleko stąd!
ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO:
Zadania wychowawczo dydaktyczne realizowane z podstawy programowej wychowania przedszkolnego:
I:1,2,3,4,5,6,7,8
II:1,2,3,4,5,7,8,9,10,11
III:1,2,3,4,5,6,7,8,9
IV: 1,2,3,5,7,8,9,10,11,12,14,15,18,19,20
Z:1,2,3,5,7,8,9,10,11,12,13
Kompetencje kluczowe :
1.kompetencje w zakresie czytania i pisania;
2.kompetencje językowe;
3.kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
4.kompetencje cyfrowe;
5.kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
6. kompetencje obywatelskie;
7.kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;
8.kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Zdania wychowawczo – dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:
„Kto jest dobrze wychowany, wszędzie mile jest widziany.”
ODŻYWIANIE
Poziom II
- Nabywanie przekonania o konieczności jedzenia pokarmów niezbędnych dla zdrowia, między innymi twardych i surowych, np. ciemnego pieczywa, warzyw, owoców.
- Samodzielny wybór produktów na kanapkę.
- Usprawnianie techniki samodzielnego jedzenia.
- Prawidłowe posługiwanie się widelcem.
- Próby posługiwania się nożem.
Zdrowe i racjonalne odżywianie
Poziom I
- Przełamywanie niechęci do niektórych potraw.
- Opanowywanie umiejętności dokładnego gryzienia i przeżuwania.
- Zachęcanie do spożywania urozmaiconych potraw.
Poziom II
- Dostarczanie organizmowi odpowiednich składników odżywczych.
- Rozumienie znaczenia niektórych składników i potraw dla zdrowia.
- Podejmowanie decyzji co do ilości niektórych składników zjadanego posiłku.
Poziom III
- Znajomość zasad racjonalnego odżywiania (piramida żywienia).
- Rozumienie znaczenia ograniczenia niektórych produktów, np. słodyczy, chipsów, hamburgerów.
- Rozumienie konieczności odpowiedniego przygotowania żywności do spożycia.
- Świadome zjadanie pokarmów niezbędnych dla zdrowia, np. warzywa, owoce, kasza.
- Rozumienie znaczenia powstrzymywania się przed spożyciem niektórych produktów.
- Przestrzeganie zakazu spożywania produktów nieznanego pochodzenia.
„Kiedy przyjaciel Ci pomoże, od razu jesteś w lepszym humorze.”
Relacje w grupie przedszkolnej
- Powstrzymywanie się od zachowań agresywnych w stosunku do otoczenia.
- Dyskutowanie, negocjowanie i branie pod uwagę potrzeb innych.
Konflikty
- Próby radzenia sobie z dokuczaniem poprzez zachowania prospołeczne typu: Przestań, proszę.
- Odrzucanie zachowań agresywnych lub wycofujących się podczas dokuczania.
- Zgłaszanie problemu dorosłemu.
„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”
Patriotyzm lokalny, historia regionu
- Odwiedzane zabytków i miejsc pamięci, zaznajomienie z historią i tradycjami danej miejscowości w nawiązaniu do wspomnień mieszkańców i legend.
- Poszukiwanie informacji na temat wydarzeń historycznych dotyczących mieszkańców regionu.
- Odnajdywanie szlaków turystycznych.