Tematyka - 5-latki - Grupa niebieska - Przedszkole nr 34 w Płocku

 

Czerwiec

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

 

Moje miasto - Płock

Tajemnice oceanu

 

Wiersz:

 “Meduza”

 

Żyje w morzu takie zwierzę,

Przeźroczyste, sam nie wierzę,

Śliskie jak maleńki żelek,

Ale nie jest to cukierek.

 

Tańczyć lubi pośród fal,

Błyszczy kiedy płynie w dal,

Nieraz bywa w kształcie dzwonka,

Czasem jest jak parasolka.

Piosenka:

 “Pół kroku stąd”

(z filmu "Vaiana - Skarb Oceanu"/w wykonaniu Natalii Nykiel) - fragment

 

Patrzę w wodę

I te fale na brzegu

Odkąd sięgam pamięcią

Nie wiem sama czemu tak?

Żal mi, ale widać tak być musi

Nowy dzień mnie słońcem kusi

Jak oprzeć się mam, no jak?

Każda z nowych dróg

Każdy świeży ślad

Każdej ścieżki łuk

Wiodą znowu w świat

Który z marzeń znam

Który jest gdzieś tam

Tam gdzie pragnę być

Ref. Gdzie się niebo i morze chcą zejść

Coś woła

Daleko stąd

Marzenia są

Jeśli łodź moją pchał będzie wiatr i mnie wesprze

Te sny za mgłą

Zdołam znaleźć wcale nie tak daleko stąd!

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO:

 

Zadania wychowawczo dydaktyczne realizowane z podstawy programowej wychowania przedszkolnego:

I:1,2,3,4,5,6,7,8

II:1,2,3,4,5,7,8,9,10,11

III:1,2,3,4,5,6,7,8,9

IV: 1,2,3,5,7,8,9,10,11,12,14,15,18,19,20

Z:1,2,3,5,7,8,9,10,11,12,13

Kompetencje kluczowe :

 

1.kompetencje w zakresie czytania i pisania;

2.kompetencje językowe;

3.kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;

4.kompetencje cyfrowe;

5.kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;

6. kompetencje obywatelskie;

7.kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;

8.kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

 

Zdania wychowawczo – dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

 

„Kto jest dobrze wychowany, wszędzie mile jest widziany.”

ODŻYWIANIE

Poziom II

  • Nabywanie przekonania o konieczności jedzenia pokarmów niezbędnych dla zdrowia, między innymi twardych i surowych, np. ciemnego pieczywa, warzyw, owoców.
  • Samodzielny wybór produktów na kanapkę.
  • Usprawnianie techniki samodzielnego jedzenia.
  • Prawidłowe posługiwanie się widelcem.
  • Próby posługiwania się nożem.

Zdrowe i racjonalne odżywianie

Poziom I

  • Przełamywanie niechęci do niektórych potraw.
  • Opanowywanie umiejętności dokładnego gryzienia i przeżuwania.
  • Zachęcanie do spożywania urozmaiconych potraw.

Poziom II

  • Dostarczanie organizmowi odpowiednich składników odżywczych.
  • Rozumienie znaczenia niektórych składników i potraw dla zdrowia.
  • Podejmowanie decyzji co do ilości niektórych składników zjadanego posiłku.

Poziom III

  • Znajomość zasad racjonalnego odżywiania (piramida żywienia).
  • Rozumienie znaczenia ograniczenia niektórych produktów, np. słodyczy, chipsów, hamburgerów.
  • Rozumienie konieczności odpowiedniego przygotowania żywności do spożycia.
  • Świadome zjadanie pokarmów niezbędnych dla zdrowia, np. warzywa, owoce, kasza.
  • Rozumienie znaczenia powstrzymywania się przed spożyciem niektórych produktów.
  • Przestrzeganie zakazu spożywania produktów nieznanego pochodzenia.

„Kiedy przyjaciel Ci pomoże, od razu jesteś w lepszym humorze.”

Relacje w grupie przedszkolnej

  • Powstrzymywanie się od zachowań agresywnych w stosunku do otoczenia.
  • Dyskutowanie, negocjowanie i branie pod uwagę potrzeb innych.

Konflikty

  • Próby radzenia sobie z dokuczaniem poprzez zachowania prospołeczne typu: Przestań, proszę.
  • Odrzucanie zachowań agresywnych lub wycofujących się podczas dokuczania.
  • Zgłaszanie problemu dorosłemu.

 

„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”

Patriotyzm lokalny, historia regionu

  • Odwiedzane zabytków i miejsc pamięci, zaznajomienie z historią i tradycjami danej miejscowości w nawiązaniu do wspomnień mieszkańców i legend.
  • Poszukiwanie informacji na temat wydarzeń historycznych dotyczących mieszkańców regionu.
  • Odnajdywanie szlaków turystycznych.

 

 

  

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.