KWIECIEŃ
1. Witamy wiosnę- zdrowo i ekologicznie.
2.Wiosenna łąka.
WIERSZ
Jan Brzechwa
Do biedronki przyszedł żuk,
W okieneczko puk-puk-puk.
Panieneczka widzi żuka:
"Czego pan tu u mnie szuka?"
Skoczył żuk jak polny konik,
Z galanterią zdjął melonik
I powiada: "Wstań, biedronko,
Wyjdź, biedronko, przyjdź na słonko.
Wezmę ciebie aż na łączkę
I poproszę o twą rączkę"
Oburzyła się biedronka:
"Niech pan tutaj się nie błąka,
Niech pan zmiata i nie lata,
I zostawi lepiej mnie,
Bo ja jestem piegowata,
A pan - nie!"
Powiedziała, co wiedziała,
I czym prędzej odleciała,
Poleciała, a wieczorem
Ślub już brała - z muchomorem,
Bo od środka aż po brzegi
Miał wspaniałe, wielkie piegi.
Stąd nauka
Jest dla żuka:
Żuk na żonę żuka szuka.
PIOSENKA
Olimpiada w Jarzynowie aut. Centrum Uśmiechu
1.
Pchnięcie kulą dla selerów
Sprinty dla pietruszek
Przy kałuży dzielny burak
Ćwiczy skok na brzuszek
Pory cieszą się siatkówką
Bo są dość wysokie
Kalarepa zlana potem
Rzuca młotem
Na stadionie w Jarzynowie świat stanął na głowie
Owoce i warzywa mają zawody sportowe
Ref.:
Olimpiada w Jarzynowie
Warzywa i owoce bawią się na zdrowie /x4
2.
Gruszki skaczą dalej dalej
Banan rzuca dyskiem
A truskawki grają w piłkę
Nożną oczywiście
Pan ananas z łuku strzela
Zawsze w tarczę trafia
A jagódka oszczep niesie
Będzie niezła jazda
Na stadionie w Jarzynowie świat stanął na głowie
Owoce i warzywa mają zawody sportowe
3.
Olimpiada w Jarzynowie
Świat zakręcił się na głowie
Owoce i warzywa
Mają zawody sportowe
I bawią się jak dzieci
I skaczą i biegają
Rozdają witaminy
Dla wszystkich uśmiech mają
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Z.3; Z.7; Z.9; Z.9; Z.11
I.2; I.3; I.5; I.7; I.9
II.1; II.3; II.4; II.5; II.7; II.8; II.9; II.11
III.2; III.3; III.4; III.5; III.8; III.9
IV.1; IV.2; IV.3; IV.4; IV.5; IV.6; IV.7, IV.8; IV.11; IV.12; IV.14; IV.15; IV.18; IV.19
KOMPETENCJE KLUCZOWE:
K.1; K.2; K.4; K.5; K.6; K.7; K.8
Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu z wychowawczo-profilaktycznego
„Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”
„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.
Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA
Korzystanie ze świeżego powietrza
Poziom I
* Codzienny (przynajmniej godzinny) pobyt na powietrzu bez względu na porę roku.
* Nabywanie umiejętności rozgrzewania się w czasie chłodu, chronienia się przed słońcem i deszczem, zmiany w sposobie ubierania się w zależności od temperatury.
Poziom II
* Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.
* Nabywanie sprawności w poruszaniu się po placu zabaw pod kontrolą dorosłych.
* Rozumienie potrzeby chronienia skóry przed silnym mrozem i nadmiernym działaniem promieni słonecznych. Smarowanie twarzy kremem.
Właściwe zachowania wobec roślin
Poziom I
* Przestrzeganie zakazu zrywania i nie próbowania żadnych owoców bez zgody osoby dorosłej
* Przestrzeganie zakazu brania do rąk znalezionych czy nieznanych roślin.
Poziom II
* Zachowanie ostrożności w zetknięciu z nieznanymi roślinami (owoce, grzyby).
Poziom III
* Rozumienie, dlaczego nie wolno wkładać do ust i zjadać nieznanych roślin.
„Kto jest dobrze wychowany, wszędzie mile jest widziany.”
DOŚWIADCZANIE SAMODZIELNOŚCI DNIA CODZIENNEGO
ODŻYWIANIE
Poziom I
* Przyzwyczajanie się do sprawnego i kulturalnego jedzenia.
* Posługiwanie się łyżką, kubkiem, łyżeczką, widelcem, talerzem płytkim i głębokim.
* Korzystanie z serwetek (wycieranie ust).
* Gryzienie i żucie pokarmów, zwłaszcza twardych.
* Pomoc dziecku (nie zmuszanie) w przezwyciężaniu uprzedzeń do niektórych potraw.
Poziom II
Nabywanie przekonania o konieczności jedzenia pokarmów niezbędnych dla zdrowia, między innymi twardych